Att skicka brev har sedan länge varit ett av de mest effektiva sätten för varumärken att komma i kontakt med sina kunder. Adresserad direktreklam har en stark förmåga att ikläda sig ett antal roller, till exempel att öka varumärkeskännedom, att lyfta försäljning samt att öka butiksbesök och datainsamling. Det har även lett till framgångsrika kampanjer för företag inom en stor mängd branscher.
Adresserad direktreklam engagerar kunder i genomsnitt tio minuter enligt en brittisk undersökning. Här är ytterligare sju skäl till varför direktreklam fungerar så bra.

 

 

Brevögonblicket

Med adresserad direktreklam till konsumenter möter du målgruppen i hemmet och skapar en nära relation. Detta ger dig mycket tid med kunden – ovärderligt för att
öka medvetenheten, övertala, övertyga och engagera dem i en avslappnad miljö vid en tidpunkt kunden själv väljer.

 

Fysisk upplevelse

Den fysiska upplevelsen av adresserad direktreklam tillför en ytterligare dimension i upplevelsen av varumärket. Genom att vända sig till flera sinnen kan du få kunden att omvärdera ditt varumärke. 

Får människor att agera

Adresserad direktreklam är den kommunikationskanal där det är mest sannolikt att du får svar från en kund. Det är en konkret fysisk kanal som kommer att finnas kvar länge. Dessutom är den lätt att följa upp och mäta, både vad varje svar har kostat och hur det påverkat försäljningen.
 

Integrera print och digitalt

Du kan höja din kampanjs effektivitet genom att integrera den med adresserad direktreklam. Om du dessutom använder överbryggande teknik, som QR-koder och/eller augmented reality, gör du det enkelt för konsumenterna att gå från print till digitalt. 

 

Effektivt

Enligt undersökningen DR- monitorn 2013 uppger 63 procent av kvinnorna som tar del av
ett ADR att de besöker aktuell butik för att handla om de fått ett erbjudande i brevlådan som intresserar dem.

Exklusiv kreativitet

Adresserad direktreklam ären exklusiv kanal eftersomden kan göras unik för varje tillfälle. Genom att producera försändelser i olika format, form, storlek, färg och material kan du skapa en överraskande och minnesvärd upplevelse av varumärket som kan stanna i kundens hem i veckor, till och med i flera månader. 

Personliga budskap

Adresserad direktreklam fungerar bäst när den är relevant för mottagaren, med ett skräddarsytt innehåll som riktar sig direkt till konsumenten. Med digital tryckteknik kan du personalisera så gott som alla budskap. 

 

 

   Upptäck Kraften I Print. Klicka för att ladda ner 7 skäl att välja direktreklam