Tidskriften Femina går som tåget – ökar takten

2017/10/31

I senaste Orvesto ökade Femina sin räckvidd med 13 procent. Från årsskiftet går tidskriften nu från 12 till 14 utgåvor per år. 

– Och det fantastiska är att Femina går hem på alla plattformar, säger chefredaktör Ulrika Norberg.

Femina är Sveriges största magasin för kvinnor med en räckvidd på 191 000 och en upplaga på 86 600 ex. Nu testar tidningen att kapitalisera för intresset för dess journalistik både på webb och i print, och ökar utgivningstakten från nyår till 14 utgåvor per år, berättar tidningen i ett pressmeddelande. 

– Vi på redaktionen har i flera år utvecklat och satsat på ett innehåll som ska tilltala vår målgrupp. Vi känner våra läsare och skräddarsyr materialet så att det ska passa dem, säger chefredaktör Ulrika Norberg (bilden) i pressmeddelandet.

 

 

Foto: Aller förlag