Oväntat annonsformat väcker uppmärksamhet för techföretaget

2016/12/14

Superhjältarna i ”T-Man and Gums: The Data Knight” ger techföretaget GumGum extra muskler på en hårt konkurrensutsatt marknad. 

 

Med teknik för bildigenkänning hjälper det brittiska techföretaget GumGum annonsörer att skapa effektiva onlinekampanjer. Tekniken är avancerad och fördelarna inte alltid enkla att förklara. Att de dessutom inte är inte ensamma om tekniken gör det inte lättare för dem att nå fram till kund. Därför har de tittat bortom sin egen produkt, och använt ett mer lättgreppat annonsformat.

– Det förväntas inte av ett techföretag att annonsera med ett traditionellt format som en serietidning. Det gör att vi kan sticka ut på en tajt marknad. Print ger också kommunikationen ett lyxigare inslag som inte går att hitta online. Dessutom har erfarenheten lärt mig att om vi använder traditionella medier för att kommunicera teknik, så ter sig tekniken automatiskt lite mindre avskräckande, säger Ben Plomion, CMO på GumGum.