Succé när Rix FM skickar DR

2017/11/03

När radiopratarna Laila Bagge och Roger Nordin gemensamt fattade rodret på morgonshowen Rix Morgonzoo valde kanalen att uppmärksamma det med ett DR. Responsen från mottagarna blev monumental.  

Direktutskicket utformades som ett bröllopskort, med foto och allt, och skickades till en miljon hushåll. En vecka senare undersöktes uppmärksamheten. 

Resultatet överträffade förväntningarna. 

– Det generella obs- och läsvärdet för oadresserad direktreklam är högt. Trots detta överträffar RIX FM dessa värden med råge. Det bevisar att med kreativ utformning kan man öka effekten av sin DR-kampanj, säger Karin Sorte, marknadschef på SDR, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är skapad inhouse på Rix FM. Marknadschefen Sebastian Voght kommenterar: 

– Responsen vi fick var överväldigande. Vi har lyssnare som satt kortet på finbyrån och kylskåpsdörren. Kul att skapa marknadsföring som gillas och fungerar.