Net On Net lockar till köp med sensationsrubriker

2017/12/29

”Extra Extra! Dokusåpastjärnans gravid-chock!”. Så lyder onlinevaruhuset för hemelektronik, Net On Nets, rubrik i printannonsen för kampanjen Direkt från Lagerhyllan.

Mer än så får dock mottagaren inte veta. Efter rubriken fortsätter nämligen copyn: ”Den [gravid-chocken] får du läsa om någon annanstans. Här är huvudrubriken alltid våra ständigt låga lagerpriser …”. Kampanjen är framtagen tillsammans med byrån Garbergs och är en alltså en ordlek med butikens koncept: lägre priser tack vare att varorna handlas och levereras direkt från lagerhyllan. Kampanjen bjuder även på sex sekunder långa så kallade bumpers som visas i teve, på Youtube och på onlinevaruhusets webbplats.

NetOnNets printannons i julkampanjen

Net On Nets printannons i julkampanjen "Direkt från lagerhyllan". Bild från Garbergs.se