Mittmedias nya projekt: ”Vi på Mittmedia älskar print (också)”

2017/04/05

I skuggan av Mittmedias satsningar på digital räckvidd har koncernens printupplaga prioriterats ned. Men en ny satsning ska stärka de tryckta tidningarna igen, enligt tidningen Journalisten.

Projektet som enligt Mittmedias interna Facebooksida alltså heter ”Vi på Mittmedia älskar print (också)” initierades av Anna Joneby, privatmarknadschef, och Daniel Bertils, affärutvecklingschef för print.

– Vi har haft fokus på det digitala ett tag nu, men nu ska vi även se om det är någonting vi kan förbättra med våra printprodukter. Jag tror vi bättre kan behöva definiera vad som är vårt digitala utbud och vad som är vårt printutbud, de här två ska komplettera varandra, säger Anna Joneby i en intervju med Journalisten.

Projektet ska drivas som två delprojekt med fokus på betaltidningar och läsarkunder. I projektgruppen deltar medarbetare från både redaktioner och privatmarknad. 2016 stod koncernen för ett tvåsiffrigt upplagetapp i print. Ett av projektets syften är få svar på hur koncernerna ska återfå förtroendet hos printläsarna. 

– Våra printprenumeranter är viktiga för oss, konstaterar Anna Joneby för Journalisten.