Folktandvården lagar olika hål i multimedial kampanj

2017/05/19

Folktandvården återanvänder sin konceptuella kampanj, Nollhålsvisionen, i olika kanaler för olika syften.

Folktandvårdens kampanj har skapats tillsammans med byrån Garbergs och har bland annat gått i sociala medier, på stortavlor utomhus och i Stockholms lokaltrafik. I en film för kampanjen lagades dessutom ett och annat mer oväntat hål på stan. Bland annat täpptes nyckelhål, basketkorgar och igen. Medan huvudsyftet var att nå brett med budskapet att alla har rätt till tandvård, användes kampanjens koncept i andra mer riktade syften i printannonser i tandvårdens branschmedia. 

Med en copy som bland annat var ”Med dig har vi ett hål mindre att fylla”, användes konceptet för platsannonser i bland annat Tandläkartidningen. 

– Branschpublikationer har bra läsvärde och genomslag hos målgruppen, säger Jan Lindforss, projektledare för kampanjen hos Garbergs. 

Samma koncept, olika budskap i Folktandvårdens kampanj Nollhålsvisionen. Här i printannons i Tandläkartidningen. 

Kampanjens film som används på Folktandvårdens webbplats och sociala medier.