Färgade prickar i tidningen kreativt grepp för telekombolaget

2017/10/30

I en smått otrolig manöver lyckades irländska telekombolaget Eir byta färg på samtliga prickar i oktobernumret av Daily Mail Magazine. 
Greppet var ett sätt att uppmärksamma telekombolagets tjänster som tar bort "svarta fläckar" i hemmet – det vill säga ser till att mobiltäckningen är bra i hela hemmet.  

Varje punkt, varje kolon, punkten i semikolonet, varenda prick över i och j ... kort sagt, varenda punkt på varenda sida i det senaste numret av Daily Mail Magazine var färgad. Bakom greppet låg reklambyrån Rothco, som för Adweek berättar att de länge försökt få någon tidning att gå med på kampanjen. 

Men det var tufft – de fick nej efter nej. Till slut träffade de Daily Mail, som blev eld och lågor över idén. 

"Efter en lång kväll vid layoutdesken blev idén äntligen verklighet", säger byrån till Adweek