E-handeln Gents startar livsstilsmagasin

2017/03/27

Gentz Magazine är e-handelsbutiken Gents.se nya kundmagasin för välrakade män.

Gents.se specialiserar sig inom rakning, hår- och hudvård för män. Med det nylanserade kundmagasinet, Gents Magazine, hoppas de kunna inspirera och uppmuntra fler män att ta hand om sig själva på bästa sätt.

–Dofter, nyheter inom hudvård och vägledning kring rakning förekommer i andra livsstilsmagasin, men då skrapar de bara lätt på ytan. Vi vill gå på djupet. Under ytan finns en hel ocean att upptäcka för stilintresserade män, säger Fredrik Bengtsson som är vd på Gents i ett pressmeddelande.

I mitten av mars fick utvalda kunder det nya magasinet på posten. Första numrets upplaga ligger på 20 000 exemplar och distribueras dels postalt till utvalda kunder, dels i Gents två fysiska butiker/barbersalonger i Helsingborg. Bland innehållet finns inspiration, trendspaningar, intervjuer och guider för välansade mustascher och skägg. Innehållet återanvänds på Gents.se och finns även tillgängligt i digital upplaga.

Gents Magazine ska uppmuntra och inspirera till en livvstil kring manlig hud- och hårvård. Och måhända hjälpa e-handeln Gents.se att sälja fler produkter.