Drömmande annons vinner Reklamcupen

2017/08/23

Saatchi & Saatchis annons för kunden Jeep tar hem DNs Reklamcupen, rapporterar Resumé.

För andra året i rad har Saatchi & Saatchi korats som ”Svensk Reklamcupsmästare”.  I konkurrens med ett 20-tal andra annonsörer kniper byrån titeln med sin avskalade och dagdrömmande annons för nya kunden Jeep.

Annonsen består endast av en copy som formar en väg mellan två berg och tar med läsaren på en resa från en frustrerande stockholmstrafik till vildmarksäventyr och frihetskänslor.

– Wow, kul och efterlängtat slut på en svettig reklamsommar! Roligt att juryn uppskattade ett annorlunda form- och copygrepp, säger Saatchi & Saatchis Alexander Rehnby, art director bakom kampanjen, till Resumé.

Saatchi & Saatchis vinnande annons Jeep

Saatchi & Saatchis vinnande annons för Jeep.