De gjorde Sveriges mest oväntade magasin 2016

2017/01/11

Splay, ett digitalt community för gamers och youtubers, har gått offline och lanserat magasinet Splay Gaming.  Tidningen ska hjälpa till att stärka relationen med deras följare, berättar David Emt i en intervju med Sveriges tidskrifter. 

 

– Det nya magasinet skapar ett tightare band med våra prenumeranter och följare på sociala medier. Nog för att tidning är det äldsta mediet men genom att producera en exklusiv, tryckt produkt så stärker vi relationen till våra följare, säger projektledaren David Emt till Sveriges tidskrifter. 

Splay Gaming släppte sitt premiärnummer i november 2016 och ges ut varannan månad. Redaktionen arbetar tillsammans med influensers för att försäkra sig om att innehållet speglar vad läsarna vill ha. Första numret består bland annat av intervjuer med gamingprofiler samt artiklar om aktuella youtubekanaler och spel. 

– Vi vill ge den yngre målgruppen ett magasin att se fram emot, ett magasin där de vet att de får ut det lilla extra. Läsarna behöver inte vara proffs på gaming, utan vi guidar dem igenom den stora djungel av spel som finns, säger David Emt till Sveriges tidskrifter.